Vad är syftet med denna dag?
– Att skapa en mötesform där vi fokuserar på hur vi kan kommunicera ännu bättre. Att nå framgångar genom att få verktyg som utvecklar retoriken och som inspirerar och motiverar dina lyssnare.

Varför har ni tagit initiativ till detta?
– Vi brinner för attraktiva programinnehåll och genom att producera detta möte, får vi vara extra kreativa och styra valet av talare, innehåll och upplägg. Retorikstudion har arrangerat denna dag tidigare och nu såg vi klara synergier att göra det tillsammans. Dessutom är jag extra glad för att Stora Retorikdagen ligger på Hilton Stockholm Slussen. De har ett bra genomtänkt auditorium med avlång scen på långsidan som ger bra utrymme för interaktion och närhet till publiken.

Hur har ni tänkt kring programinnehållet?
– Seminariet startar efter lunch. Vi är riktigt glada över det starka startfältet i år. Vi har komponerat programmet så att sex talare inom kommunikation ska komplettera varandra och ge sina bästa verktyg som bidrar till en bra mix.

Som programledare är jag mycket inspirerad över startfältet. Kattis Ahlström, känd från TV och numera ansvarig på BRIS, ger sin bild av hur hon jobbar i kommunikation med barn och ungdomar. 200 kronor av entrébiljetten går direkt till BRIS verksamhet.

Heléne Hedqvist VD och grundare av Retorikstudion delar med sig av sina bästa verktyg inom retorik.

Bosse Johansson har vunnit allt som körledare och berättar med passionerad inlevelse hur du kan se likheter mellan ditt arbete och att leda en kör i världsklass.

Carolina Neurath som vann Stora Journalistpriset 2012 är med från SvD Näringsliv och berättar om kraften i det skrivna ordet.

Tommy Jonsson, head-coach i Brynäs IF ger sin bild av hur du kommunicerar för att få med dig teamet i med- och motgång.

Katarina Karnéus, världsartist inom operan vittnar om betydelsen av mimik och kroppspråk på scen.

En av våra mest anlitade skådespelare, Maria Lundqvist, avslutar dagen med några hemligheter hur du kan fånga din publik.

Syftet är som sagt att skapa en mötesform som fokuserar på hur vi kan ytterligare utveckla retoriken för att inspirera och motivera våra lyssnare. Med ovannämnda framgångsrika aktörer kommer vi att inspireras, motiveras till att nå nya höjder med vår egen retorik.
Anmälan och mer information finner du på länken
http://www.storaretorikdagen2013.axaco.se