Tobias Broberg tillbringade en hel vecka i Söul och var imponerad av hur påkostat allting var!
- Allt var på topp, maten, servicen, boendet och dessutom att få tillfälle att uppleva en annorlunda kultur, säger Tobias Broberg.
Deltagarna fick också tillfälle att besöka en Hyundai kundmottagning för bilservice.
- Den var verkligen imponerande , säger Tobias. När kunden kommer dit med bilen så är det en uniformerad kille som tar hand om bilen medan kunden får tillfälle att utnyttja faciliteterna.
Och här kan man tala om faciliteter som service för kunderna, om de väljer att vänta medan deras Hyundai servas. Det finns restaurang, massagestolar, TV och till och med en driving range för golf!
Tävlingen består av flera stationer med bland annat skriftligt kunskapstest och ett rollspel, där deltagarna bedöms av domare. Naturligtvis med hjälp av en tolk!
För Bilvarhuset Dahlboms Bil är det viktigt med bra kundmottagning.
- Det är fantastiskt roligt för Tobias, naturligtvis, men det känns också som en fjäder i hatten för hela företaget, säger Christer Dahlbom, VD på Dahlboms bil. Den genomsnittlige bilkunden träffar ju kundmottagare oftare än oss säljare, flera gånger per år och man ju beroende av att få bra service för att vara nöjd med sin bil!
Det är bara att lyckönska Tobias Broberg till utmärkelsen!