- Att studera hajars beteenden ger många nyttiga insikter. Naturen är mycket smartare än såväl Stanford och Harvard som Ericsson och Apple. Trots allt har hajar utvecklats i över 420 miljoner år och de är fortfarande dominanta i sitt territorium, säger författaren Stefan Engeseth. Genom att studera hajens beteendemönster, instinkter och karaktärsdrag – till exempel att jaga i flock och att hitta den döda vinkeln har Engeseth i boken utvecklat ett antal affärsstrategier som kan vara användbara för företag som, oberoende av storlek, vill utmana sina konkurrenter. Men Sharkonomics handlar inte bara om attack, utan tar även upp strategier för hur företag kan försvara sig mot angrepp.

- I naturen måste hajarna förflytta sig för att överleva, men i affärsvärlden har ofta storföretagen fastnat i sin egen historia och det finns en risk att de blir hajmat. Hajar producerar inte PowerPoints i tid och otid, de tar i stället en rejäl tugga av sitt byte.

Om Stefan Engeseth

En av Europas mest kreativa affärsutvecklare, och han föreläser över hela världen är även gästprofessor. Sharkonomics är hans fjärde bok.

Tidigare titlar: Detective Marketing; One – A Consumer Revolution for Business; The Fall of PR & the Rise of Advertising.

Tid: Fredag 28 mars 07:00 – 09:00
Frukost och mingel 07.00
Årsmöte 07.45

Föreläsning 08.05
Plats: Clarion Hotell Winn, Gävle

Kostnad: Föreläsningen och frukostbuffén är kostnadsfri för dig som är medlem eller företagssponsor i MIX.

Om du anmält dig men inte kommer utan att meddela förhinder (senast 12.00 dagen innan föreläsningen) debiteras du 295 kr.
Gäster är varmt välkomna och faktureras då 295 kr.

Om du för förhinder, går det dessvärre inte att göra en avbokning via detta verktyg utan skicka oss då ett mail på info@mixgavleborg.se.

Anmälan sker via länk:

http://simplesignup.se/event/41532