Beslut om lansering på andra marknader är ännu inte taget.
Konceptmodellen ger en fingervisning om modernt utseende baserad på Hyundais nya formspråk ”Fluidic Sculpture 2.0”. Designen skapar en harmoni mellan den djärva fronten, de omfångsrika sidorna och den sportiga bakdelen, där stor omsorg har lagts på detaljerna. Konceptmodellen är utrustad med en 2.0-bensinmotor och är 4270 mm lång och 1780 mm bred.
- Hyundai Motor har vuxit sig till en av de ledande biltillverkarna i Kina under de senaste elva åren, säger Hyundai Motors ordförande Sung Kee Choi. Hyundai Motor är nu redo för den nya utmaningen att bli det mest populära bilmärket bland kinesiska kunder. Det uppnår vi genom att leverera bilar av hög kvalitet, som nya ix25, vilken är strategiskt utvecklad för Kina.
Hyundai ix25 kommer primärt att rikta sig mot den yngre generationens bilkonsumenter som vill ha en både praktisk och stilfull bil. Bilen lanseras under senare delen av 2014 och gör därmed Hyundais SUV-utbud komplett för den kinesiska marknaden med ix25, ix35, Santa Fe och Grand Santa Fe. Hyundai siktar på att ta den ledande positionen för Kinas snabbt växande SUV-marknad.
Bilvaruhuset Dahlboms Bil är representant för Hyundai i Gävleområdet.
- Hyundai ix25 ser spännande ut så det är bara att hoppas att den också kommer att lanseras i Europa, säger Christer Dahlbom, VD på Dahlboms Bil.

Hyundai Bilar AB, http://www.hyundai.se, bildades 1990. I Sverige har Hyundai idag 85 försäljningsställen och 111 serviceverkstäder landet runt.
Hyundai Motor Company startade sin verksamhet 1967 och är nu Koreas ledande biltillverkare med försäljning i 186 länder via 5 300 återförsäljare. 2013 såldes 4,7 miljoner Hyundaibilar världen över och Hyundai Motor Company är världens fjärde största biltillverkare. Hyundai har idag 12 bilfabriker; tre i Korea, tre i Kina, Indien, Turkiet, USA, Tjeckien, Ryssland och Brasilien.
Mer info: http://www.hyundai.se 
Följ Hyundai på http://www.facebook.com/hyundaisverige