– Vi som arbetar på Gävle kommuns kundtjänst och Gävle Turistbyrå behöver kunna mycket om mycket för att kunna serva våra kunder, invånare, företagare och gäster, säger kundtjänstchefen Anneli Nilsson.
Det är viktigt att hela tiden utöka kontaktytan och genom effectplus blir det lättare att skapa personliga relationer med företagare och aktörer i Gävle.
Vi har valt att vara med för att utbyta erfarenheter, idéer och kunskaper och för att jag tror att tillsammans blir vi starka och det stärker Gävle

Gävle kommuns kundtjänst arbetar idag tillsammans med förvaltningarnas svarsgrupper efter begreppet ”en väg in” för våra invånare när de söker kontakt i kommunala frågor. Kundtjänsten och förvaltningarnas svarsgrupper svarar tillsammans på ca 70 procent av alla frågor som kommer till kommunen. Enkla frågor och enkla svar ska/bör vända här så att handläggare och kvalificerade experter får tid över till handläggning och andra beslutsprocesser. Hög tillgänglighet, god känsla för service och trevligt bemötande är ledorden. ”Våra invånare, kunder och gäster ska känna sig trygga med vårt professionella bemötande och uppleva att de fått hjälp med sin fråga."

I Kundtjänsten ingår även sålda växeluppdrag till: Gavlefastigheter, Markbyggarna, Gavlegårdarna, Gästrike Avfallshantering, Gästrike Räddningstjänst, Gästrike Vatten, Gästrike Återvinnare, Gävle Energi, Gävle Hamn, Gävle Stadshus AB, Inköp Gävleborg, Länsmuseet Gävleborg, Samkraft, Svenska Kommunförsäkrings AB, Träffpunkt Sätra, Fackliga organisationer, EDV Företagsgrupp, Ockelbo kommun och Hofors kommun.

Gävle Turistbyrå ingår i enheten och är samlokaliserad med Kundtjänsten i stadshuset på Drottninggatan 22. Våra telefontider är Måndag – Fredag kl 7-17 på tel 026-178000. Våra öppettider är: Måndag – Fredag kl 8-17 (sommartid kl 8-18) samt lördagar kl 10-14 (sommartid 10-15). Gävles gemensamma turistiska vision är: ”Genom ständig utveckling av upplevelser, ett stort engagemang och en vilja att tillsammans bara bli bättre, är Gävle en destination som alla pratar om”.

Om effect plus+
Som medlem i effect plus+ har du exklusiv tillgång till nätverkets hemsida där du kan läsa nyheter, söka arbetskraft eller erbjuda dina tjänster. Dessutom har vi nu ett eget effect+magasin på nätet där du kan marknadsföra egna nyheter, evenemang och erbjudanden - direkt ut till medlemmarna + att ni naturligtvis kan länka dem alla de sociala medier ni önskar.

Informationen ni publicerar kan även distribueras ut på veckobrevet till alla medlemmar. Medlemskapet i effect plus+ blir därmed precis vad du gör det till.

Nyfiken på mer? Ring gärna Nalle Rydstrand på telefon 070-510 50 50 eller e-post nalle@effectplus.se
http://www.effectplus.se
http://effectmagasinet.se